Уже більше двох тижнів у громадському транспорті Львова під виглядом звичайних пасажирів працюють контролери ЛКП “Львівавтодор”. Вони документують порушення зі сторони водіїв та пасажирів. Далі цю інформацію передають для реагування перевізникам або ж колегам-контролерам у спецформі.
Загалом із 26 січня “таємними пасажирами” було виявлено близько 130 порушень, здійснених водіями. Найпоширенішими з них є:
Невидача разового паперового квитка з QR-кодом пасажирові, який оплатив проїзд – близько 25 випадків
Зазвичай це виглядає так: водій бере у пасажира кошти за проїзд і при цьому спеціально чи випадково забуває про друк та видачу квитка. На жаль, дуже рідко у таких випадках пасажири наполягають на цьому. Тож, вкотре наголошуємо:
разовий квиток – це підтвердження оплати проїзду. Розрахувавшись за проїзд, о б о в’ я з к о в о беріть квиток у водія.
Водії “колекціонують” старі квитки, а потім видають ці недійсні квитки пасажирам – близько 30 випадків
До прикладу, пасажир оплатив готівкою проїзд і не взяв свій паперовий квиток. Водій зберігає цей квиток і просто передає наступному пасажиру. Навіть є ситуації, коли після проїзду пасажири самі повертають квиток водію. Таким чином – проїзд із недійсним квитом є ризиком отримати штраф.
До слова, фіксували випадки, коли “таємні пасажири” виявляли у водіїв одразу значну кількість старих квитків, одного разу водій облаштував “заначку” прямо під власним сидінням.
Розмови водіїв по телефону, куріння за кермом – близько 30 випадків
Так, це не дуже приємна ситуація, яка впливає на комфорт і безпеку перевезення пасажирів у громадському транспорті.
Мали курйозну ситуацію, коли водій під час руху розмовляв по телефону з колегою і попереджав про роботу “таємних пасажирів”. Тим часом наш таємний контролер стояв буквально у нього за спиною і вже документував виявлене порушення