Ну дуже розумний світлофор або в чому унікальність нового світлофорного об’єкта на вул. Чернівецькій 🚦🧠
Як і обіцяли – розповідаємо детально про новий світлофорний об’єкт біля Приміського вокзалу на вул. Чернівецькій, який запрацював 1 вересня ✅ Ви дізнаєтеся про особливості його роботи, чому це унікальний та єдиний такого роду світлофорний об’єкт в Україні, а також багато іншого. Для тих хто, не любить обтяжливих великих текстів – ми підготували коротеньке відео про роботу цього світлофорного об’єкта 👀🙂
Даний світлофорний об’єкт запущено в робочий режим в межах реконструкції вул. Чернівецької.
💭 “Завдяки використанню резервного обладнання, а також команді нового відділу транспортного планування, моделювання та організації дорожнього руху, яка самостійно запрограмувала світлофорний об’єкт, вдалося значно зекономити вартість його облаштування”, – розповідає директор ЛКП “Львівавтодор” Микола Власюк.
Працює новий світлофорний об’єкт в адаптивному режимі керування, тобто з використанням відеодетекторів транспорту, які фіксують рух автомобілів – продовжуються або скорочуються дозвільні сигнали ☑️
💭 “Після запуску в робочий режим новий світлофорний об’єкт на вул. Чернівецькій підключено до Центру керування рухом, відтак наші фахівці мають віддалений доступ до дорожнього контролера, інформації з відеодетекторів, сигналів світлофорів тощо. Наразі моніторимо роботу даного світлофорного об’єкта, у разі необхідності будемо перепрограмовувати його”, – пояснює заступник директора ЛКП “Львівавтодор” Роман Кіндер.
❗️ А тепер про те, як організовано рух на даній ділянці ❗️
Як пояснює інженер-проєктувальник ЛКП “Інститут просторового розвитку” Ігор Могила, новий світлофорний об’єкт на вул. Чернівецькій має два вузли ⬇️
вузол 1️⃣ – регульований пішохідний перехід через проїзну частину, де рухаються автомобілі.
Логіка роботи більшості світлофорних об’єктів, де реалізовано виклик фази регулювання, побудована так, що для автомобілів зелений сигнал горить постійно, а пішохідна фаза викликається при натисканні кнопки. Але ☝️ Новий світлофорний об’єкт на вул. Чернівецькій має кардинально інший принцип роботи – для пішоходів завжди горить зелений сигнал!✅ Зелений сигнал для транспорту вмикається лише тоді, коли відеодетектор фіксує наближення автомобілів. Після того, як машини проїжджають перехід – знову вмикається пішохідна фаза! І пішохід не тисне для цього ніяких кнопок. Це перший світлофорний об’єкт з таким режимом не лише у Львові, а й загалом в Україні 🤩
За словами Ігоря Могили, такий підхід до проєктування даного світлофорного об’єкта повністю узгоджується з пріоритетністю видів пересування, що закладена у Плані сталої міської мобільності, коли пішохід має вищий пріоритет під час планування та проєктування вулиць, ніж легкові автомобілі (саме тому автомобіль викликає фазу для свого руху, а не пішохід). Ще одним аргументом для такого рішення є те, що вулиця Чернівецька веде до Головного залізничного вокзалу, тому тут існують інтенсивні пішохідні потоки, а значна кількість пішоходів – туристи і гості міста, які можуть не одразу зорієнтуватись, що треба тиснути кнопку, яку ще потрібно знайти.
вузол 2️⃣ – нерегульований (хоч і зі світлофором) пішохідний перехід через смугу громадського транспорту в напрямку від Головного залізничного вокзалу.
Доцільності облаштовувати звичайний регульований пішохідний перехід через одну смугу громадського транспорту не було.
💭 “Існує таке поняття, як терпляче очікування пішохода на заборонний сигнал світлофора: коли машин нема, то людина після певної тривалості чекання переходить дорогу і на червоний сигнал, формально порушуючи при цьому Правила дорожнього руху. Є наукові дослідження, які підтверджують таку психологію поведінки пішохода як учасника дорожнього руху. Тобто, якщо б ми запроєктували тут типовий світлофор, який би почергово пропускав громадський транспорт і пішоходів, то це б провокувало людей порушувати Правила (бо інтенсивність руху автобусів низька, а перехід лише через одну смугу руху). Тому і вирішено влаштувати нерегульований пішохідний перехід. Водночас для автобусів рух регульований”, – пояснює Ігор Могила.
Як же організовано рух автобусів та пішоходів на нерегульованому переході 👇
Тут спершу варто пояснити один момент 👌 Із смуги громадського транспорту після проїзду нерегульованого пішохідного переходу автобуси вливаються в загальний потік, виїжджаюючи на перехрещення із проїзною частиною, де рухаються автомобілі. І вони повинні виїжджати лише тоді, коли це безпечно – тоді, коли в автомобілів червоний сигнал.
🚍 Для автобусів діє два світлофорні режими:
◾️Заборона руху – червоний сигнал. Він вмикається тоді, коли в автомобілів горить зелений сигнал.
◾️Жовтий миготливий сигнал вмикається при наближенні автобусів, які теж фіксуються відеодетектором, і лише в безпечні моменти, якщо в цей час не їдуть автомобілі. Водночас жовтий миготливий сигнал не дає автобусу переваги над пішоходами, які переходять через смугу громадського транспорту.
👣 Для пішоходів встановлено спеціальний інформаційний світлофор з двома секціями жовтого кольору, які почергово блимають при наближення автобуса. Пішохід може переходити дорогу під час цього миготіння, а мета цього сигналу – додатково привернути увагу пішоходів, що до переходу наближається автобус. Схожі світлофори для пішоходів встановлено також і на пішохідних переходах через трамвайну колію на Сихові.
Обидва ці вузли координуються одним дорожнім контролером, що забезпечує необхідну синхронізацію роботи світлофорів і гарантує безпеку дорожнього руху.
P.S. Поділіться з нами у коментарях, чи було вам цікаво 😉