Оптимізація роботи відділу паркування

Робота комунального підприємства – чи можливо швидко її покращити та оптимізувати? А якщо так – то як це зробити? ⬇
Сьогодні розповімо про “як” на прикладі роботи паркувальних майданчиків, оператором яких є ЛКП “Львівавтодор” 👌
Як все починалось? Серпень 2021 року, міський голова розпорядженням призначає Миколу Власюка директором підприємства та поміж іншими дорученнями ставить завдання зробити послуги з паркування максимально прозорими, ефективними та дохідними.
Робота над дорученням почалась. Поїхали! 🤩👇👇👇
1⃣ Оптимізація роботи відділу паркування. Провівши аналіз роботи, проводиться реструктуризація відділу, проведено розмежування повноважень, розподіл та посилення ділянок роботи по напрямкам:
◾цілодобові майданчики В. Кальніченко
◾нецілодобові майданчики О. Березка
◾економічна безпека паркування Р. Яремій
◾відділ паркування очолює Л. Свистун.
2⃣ Розширення роботи автоматизованої системи контролю оплати паркування. Закуповуються ліцензії, обладнання для всебічного контролю оплати паркування. Зацікавившись можливостями АСКОП, спільно з нами до впровадження контролю оплати паркування в своїй господарській діяльності долучається один з активних приватних операторів паркувальних майданчиків – ТОВ “МіК”. Повноцінна робота АСКОП дозволяє перейти до наступного етапу. Підприємство починає максимально впроваджувати автоматизацію в своїй діяльності, як оператора паркувальних майданчиків.
3⃣ Ревізія усіх пільговиків. Відмова від паперових карток мешканця та паперових дозволів (перепусток) для паркування.
Практично одночасно з запуском повноцінної роботи АСКОП та запуском пілотного проекту “Дисципліна оплат” почали роботу по боротьбі з економічними зловживаннями:
🔹Звернули увагу на механізм пільгового тарифу “Картка мешканця” – суть даного механізму полягав в тому, що пільговий тариф мешканця вносився на смарт-картку, її власник мав можливість користуватись пільговим тарифом на паркувальному майданчику біля свого будинку за адресою реєстрації. Разом з тим, масово фіксувались випадки, коли мешканці користувалися пільговим тарифом, що на усіх без винятку паркувальних майданчиках, використовуючи свою картку мешканця. Підприємство просить здати мешканців картки для продовження терміну їх дії та з подивом виявляє, що здано майже в 10 разів більше карток мешканця, ніж є на обліку в підприємства. Враховуючи даний факт, механізм дії пільгового тарифу мешканця анульовується, запроваджується система електронних абонементів з внесенням в систему АСКОП, для мешканців запроваджується пільговий тариф мешканця, на його основі – пільговий абонемент мешканця, де вартість години паркування коштує всього 88 копійок за умови купівлі піврічного абонементу.
🔹Анулювали разові паперові перепустки, виявивши, що в деякі дні на виїзді з спеціально обладнаних паркувальних майданчиках, паперових перепусток фіксували до кількох десятків.
🔹Проаналізувавши оплати ремонтних робіт – відсікли від обслуговування паркувальних майданчиків підрядників – прилипал. Обладнання не стало працювати гірше, а витрати на обслуговування та ремонт вдалось суттєво знизити.
🔹Провели ряд зустрічей та перемовин, результатом стало зниження відсотків за проведення оплат послуг паркування. для підприємства суттєва економія в довготерміновій перспективі.
🔹Посилюється контроль за роботою спеціально обладнаних паркувальних майданчиків.
Проведення потужних заходів по боротьбі з економічними зловживаннями дає і дещо неочікуваний результат – кілька співробітників звільняється з підприємства, а в тематичних до життєдіяльності міста профільних групах соцмережі фейсбук починає рясніти новоствореними акаунтами, які генерують цікаві дописи, які дають цікаві висновки для вдосконалення діяльності. Але робота продовжується, і після заходів по боротьбі з економічними зловживаннями починається наступний етап.
4⃣ Впровадження пілотного проекту “Дисципліна оплат”, боротьба з економічними зловживаннями.
За підтримки директора департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури О. Забарила починається пілотний проект “Дисципліна оплат”. Управління безпеки департаменту збільшує кількість інспекторів з паркування, спільна злагоджена робота відділу контролю оплат підприємства під керівництвом начальника відділу В. Кілка з управлінням безпеки та Департаментом міської мобільності та вуличної інфраструктури дає гарний результат, на який сподівались – дисципліна оплат буквально за рік пілотного проекту покращується вдвічі.
5⃣ Впровадження пілотного проекту “Освіта водія”, новаторські інфощити, розширення безготівкових варіантів оплати, усунення несправностей, зворотній зв’язок з водіями.
Влітку минулого року на інформаційних знаках паркувальних майданчиків змінюється номер телефону – тепер там номер телефону гарячої лінії 0800 303 007, кол-центр операційного відділу підприємства починає приймати дзвінки від клієнтів паркувальних майданчиків, надавати їм допомогу у вигляді консультацій та відповідей на питання. Вже до кінця літа до просування послуг паркування долучається сектор маркетингу операційного відділу, і в оператора паркувальних майданчиків ЛКП “Львівавтодор” з’являється:
🔵 не тільки зручний, мінімалістично-прикольний сайт https://parking.lviv.ua/
🔵та Telegram-канал t.me/LeoParkovka
Паралельно розпочинається збір зауважень і скарг на гарячу лінію та в коментарях сторінки ЛеоПарковка у Фейсбук, і в четвертій декаді минулого року на паркувальних майданчиках з’являються оновлені інформаційні знаки з уніфікованим єдиним QR-кодом, при переході за яким можна зручно і легко провести онлайн-оплату за паркування, сплатити штраф управлінню безпеки, подивитись короткі та інформативні навчальні відео. І хоч реалізація маркетингової стратегії просування послуг ЛеоПарковки загалом і онлайн – оплат за паркування, як найбільш прозорого і зручного для користувача способу оплати почалась тільки в другій половині 2022 року – свої результати вона вже принесла. Для порівняння оплата готівкою за послуги паркування в 2020 році – більше 80%, в кінці 2022 року – близько 20%.
6⃣ Запровадження ефективних абонементів, які вигідні і водію, і підприємству – бережуть спокій та нерви водія.
Окремо про абонементи. З початком воєнного стану підприємство робить на період його дії максимальні знижки, знижка по деяких абонементах досягає більше 150% ❗❗❗ Абонементи виявились цікавими клієнтам, які регулярно користуються послугами паркувальних майданчиків, і якщо в 2020 році підприємство реалізувало 0 абонементів, то в 2022 році Львівавтодор реалізовує близько 400 абонементів щомісяця та має більше півтора тисячі активних абонементів – тобто, в 1000 разів більше ніж за 2020 рік!
Наприкінці 2022 року, після регулярних обстрілів енергетичної інфраструктури України, в умовах відключення паркоматів в зв’язку з тим, що сервери компанії (м. Київ), яка їх обслуговує часто знеструмлені і дані про оплату за паркування не потрапляють в АСКОП (відповідно – інспектори з паркування їх не бачать), враховуючи нестабільність в умовах планових чи аварійних відключень мобільного інтернету, що ускладнює проведення онлайн оплат, підприємство запроваджує ще одне нововведення – ДЕННІ абонементи для всіх зон паркування! Тепер вже не потрібно сканувати QR-код чи шукати термінал для того щоб оплатити за паркування – денний абонемент можна придбати заздалегідь і не турбуватись про те, як сплатити за паркування.
‼ А що виходить, якщо говорити цифрами? Про пророблену роботу цифри говорять самі за себе: у збільшенні доходів ЛКП “Львівавтодор” від послуг з паркування – квантовий стрибок! 🤩
І це не перебільшення! За три роки ЛКП “Львівавтодор” як оператор примножив дохід від надання послуг з паркування у майже 2,5 рази! Подаємо вам цифри для порівняння:
🟦 2020 рік – 19,1 мільйонів гривень⬅️;
🟦 2021 рік – починаючи з серпня місяця починають впроваджуватись перші 4 кроки по реалізації доручення міського голови, результат на кінець року – 30,3 мільйонів гривень⬅️;
🟦 2022 рік – підприємство отримує рекордних 46,3 мільйона гривень. ⬅️
Тобто, при фактично тій же кількості паркувальних майданчиків, що і в попередні роки (адже 21 нових паркувальні майданчики почали запускати вже листопад-грудень 2022 року, перед тим відмовившись від кількох збиткових паркувальних майданчиків), як виявляється, можна таким чином оптимізувати роботу за конкретним напрямком, що підприємство отримує додатково 38 мільйонів гривень за рік і 4 місяці, маючи той же ресурс. А це на 38 млн грн зменшується навантаження на міський бюджет, і на 38 млн грн більше можна віддати на оборону країни. Погодьтесь – непогано.
Яким чином вдалося майже потроїти надходження від паркування у бюджет підприємства? Ми провели реорганізацію відділу з паркування, впровадили чітку стратегію, що охопила всі ключові напрямки – і ось WOW-результат 😻
Продовження буде! 😉