Робота комунального підприємства – чи можливо швидко її покращити та оптимізувати? А якщо так – то як це зробити?
Сьогодні розповімо про “як” на прикладі роботи паркувальних майданчиків, оператором яких є ЛКП “Львівавтодор”
Як все починалось? Серпень 2021 року, міський голова розпорядженням призначає Миколу Власюка директором підприємства та поміж іншими дорученнями ставить завдання зробити послуги з паркування максимально прозорими, ефективними та дохідними.
Робота над дорученням почалась. Поїхали!
Оптимізація роботи відділу паркування. Провівши аналіз роботи, проводиться реструктуризація відділу, проведено розмежування повноважень, розподіл та посилення ділянок роботи по напрямкам:
цілодобові майданчики В. Кальніченко
нецілодобові майданчики О. Березка
економічна безпека паркування Р. Яремій
відділ паркування очолює Л. Свистун.
Розширення роботи автоматизованої системи контролю оплати паркування. Закуповуються ліцензії, обладнання для всебічного контролю оплати паркування. Зацікавившись можливостями АСКОП, спільно з нами до впровадження контролю оплати паркування в своїй господарській діяльності долучається один з активних приватних операторів паркувальних майданчиків – ТОВ “МіК”. Повноцінна робота АСКОП дозволяє перейти до наступного етапу. Підприємство починає максимально впроваджувати автоматизацію в своїй діяльності, як оператора паркувальних майданчиків.
Ревізія усіх пільговиків. Відмова від паперових карток мешканця та паперових дозволів (перепусток) для паркування.
Практично одночасно з запуском повноцінної роботи АСКОП та запуском пілотного проекту “Дисципліна оплат” почали роботу по боротьбі з економічними зловживаннями:
Звернули увагу на механізм пільгового тарифу “Картка мешканця” – суть даного механізму полягав в тому, що пільговий тариф мешканця вносився на смарт-картку, її власник мав можливість користуватись пільговим тарифом на паркувальному майданчику біля свого будинку за адресою реєстрації. Разом з тим, масово фіксувались випадки, коли мешканці користувалися пільговим тарифом, що на усіх без винятку паркувальних майданчиках, використовуючи свою картку мешканця. Підприємство просить здати мешканців картки для продовження терміну їх дії та з подивом виявляє, що здано майже в 10 разів більше карток мешканця, ніж є на обліку в підприємства. Враховуючи даний факт, механізм дії пільгового тарифу мешканця анульовується, запроваджується система електронних абонементів з внесенням в систему АСКОП, для мешканців запроваджується пільговий тариф мешканця, на його основі – пільговий абонемент мешканця, де вартість години паркування коштує всього 88 копійок за умови купівлі піврічного абонементу.
Анулювали разові паперові перепустки, виявивши, що в деякі дні на виїзді з спеціально обладнаних паркувальних майданчиках, паперових перепусток фіксували до кількох десятків.
Проаналізувавши оплати ремонтних робіт – відсікли від обслуговування паркувальних майданчиків підрядників – прилипал. Обладнання не стало працювати гірше, а витрати на обслуговування та ремонт вдалось суттєво знизити.
Провели ряд зустрічей та перемовин, результатом стало зниження відсотків за проведення оплат послуг паркування. для підприємства суттєва економія в довготерміновій перспективі.
Посилюється контроль за роботою спеціально обладнаних паркувальних майданчиків.
Проведення потужних заходів по боротьбі з економічними зловживаннями дає і дещо неочікуваний результат – кілька співробітників звільняється з підприємства, а в тематичних до життєдіяльності міста профільних групах соцмережі фейсбук починає рясніти новоствореними акаунтами, які генерують цікаві дописи, які дають цікаві висновки для вдосконалення діяльності. Але робота продовжується, і після заходів по боротьбі з економічними зловживаннями починається наступний етап.
Впровадження пілотного проекту “Дисципліна оплат”, боротьба з економічними зловживаннями.
За підтримки директора департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури О. Забарила починається пілотний проект “Дисципліна оплат”. Управління безпеки департаменту збільшує кількість інспекторів з паркування, спільна злагоджена робота відділу контролю оплат підприємства під керівництвом начальника відділу В. Кілка з управлінням безпеки та Департаментом міської мобільності та вуличної інфраструктури дає гарний результат, на який сподівались – дисципліна оплат буквально за рік пілотного проекту покращується вдвічі.
Впровадження пілотного проекту “Освіта водія”, новаторські інфощити, розширення безготівкових варіантів оплати, усунення несправностей, зворотній зв’язок з водіями.
Влітку минулого року на інформаційних знаках паркувальних майданчиків змінюється номер телефону – тепер там номер телефону гарячої лінії 0800 303 007, кол-центр операційного відділу підприємства починає приймати дзвінки від клієнтів паркувальних майданчиків, надавати їм допомогу у вигляді консультацій та відповідей на питання. Вже до кінця літа до просування послуг паркування долучається сектор маркетингу операційного відділу, і в оператора паркувальних майданчиків ЛКП “Львівавтодор” з’являється:
не тільки зручний, мінімалістично-прикольний сайт https://parking.lviv.ua/
а ще й Facebook-сторінка ЛеоПарковка – ЛКП “Львівавтодор”
та Telegram-канал t.me/LeoParkovka
та YouTube-канал https://www.youtube.com/@user-hb6zr8be7c
Паралельно розпочинається збір зауважень і скарг на гарячу лінію та в коментарях сторінки ЛеоПарковка у Фейсбук, і в четвертій декаді минулого року на паркувальних майданчиках з’являються оновлені інформаційні знаки з уніфікованим єдиним QR-кодом, при переході за яким можна зручно і легко провести онлайн-оплату за паркування, сплатити штраф управлінню безпеки, подивитись короткі та інформативні навчальні відео. І хоч реалізація маркетингової стратегії просування послуг ЛеоПарковки загалом і онлайн – оплат за паркування, як найбільш прозорого і зручного для користувача способу оплати почалась тільки в другій половині 2022 року – свої результати вона вже принесла. Для порівняння оплата готівкою за послуги паркування в 2020 році – більше 80%, в кінці 2022 року – близько 20%.
Запровадження ефективних абонементів, які вигідні і водію, і підприємству – бережуть спокій та нерви водія.
Окремо про абонементи. З початком воєнного стану підприємство робить на період його дії максимальні знижки, знижка по деяких абонементах досягає більше 150% Абонементи виявились цікавими клієнтам, які регулярно користуються послугами паркувальних майданчиків, і якщо в 2020 році підприємство реалізувало 0 абонементів, то в 2022 році Львівавтодор реалізовує близько 400 абонементів щомісяця та має більше півтора тисячі активних абонементів – тобто, в 1000 разів більше ніж за 2020 рік!
Наприкінці 2022 року, після регулярних обстрілів енергетичної інфраструктури України, в умовах відключення паркоматів в зв’язку з тим, що сервери компанії (м. Київ), яка їх обслуговує часто знеструмлені і дані про оплату за паркування не потрапляють в АСКОП (відповідно – інспектори з паркування їх не бачать), враховуючи нестабільність в умовах планових чи аварійних відключень мобільного інтернету, що ускладнює проведення онлайн оплат, підприємство запроваджує ще одне нововведення – ДЕННІ абонементи для всіх зон паркування! Тепер вже не потрібно сканувати QR-код чи шукати термінал для того щоб оплатити за паркування – денний абонемент можна придбати заздалегідь і не турбуватись про те, як сплатити за паркування.
А що виходить, якщо говорити цифрами? Про пророблену роботу цифри говорять самі за себе: у збільшенні доходів ЛКП “Львівавтодор” від послуг з паркування – квантовий стрибок!
І це не перебільшення! За три роки ЛКП “Львівавтодор” як оператор примножив дохід від надання послуг з паркування у майже 2,5 рази! Подаємо вам цифри для порівняння:
2020 рік – 19,1 мільйонів гривень;
2021 рік – починаючи з серпня місяця починають впроваджуватись перші 4 кроки по реалізації доручення міського голови, результат на кінець року – 30,3 мільйонів гривень;
2022 рік – підприємство отримує рекордних 46,3 мільйона гривень.
Тобто, при фактично тій же кількості паркувальних майданчиків, що і в попередні роки (адже 21 нових паркувальні майданчики почали запускати вже листопад-грудень 2022 року, перед тим відмовившись від кількох збиткових паркувальних майданчиків), як виявляється, можна таким чином оптимізувати роботу за конкретним напрямком, що підприємство отримує додатково 38 мільйонів гривень за рік і 4 місяці, маючи той же ресурс. А це на 38 млн грн зменшується навантаження на міський бюджет, і на 38 млн грн більше можна віддати на оборону країни. Погодьтесь – непогано.
Яким чином вдалося майже потроїти надходження від паркування у бюджет підприємства? Ми провели реорганізацію відділу з паркування, впровадили чітку стратегію, що охопила всі ключові напрямки – і ось WOW-результат
Продовження буде!